Dag:1 reisdag

12 augustus 2018 - Issoire, Frankrijk

Vandaag is onze vakantie dan echt begonnen. We stonden op rond 6:00 en vertrokken om 7:05. We hebben 3 stops gemaakt en hebben in totaal 9 uur gereden.

De reis ging heel goed. We hebben bijna geen files gehad of stukken waar we langzaam moesten rijden. We hebben 1 keer een beetje tijd verloren, maar dat was niet rampzalig.

We zijn uiteindelijk bij het plaatsje issoire aangekomen. Onze camping in estratit ligt nog 490 km van dit plaatsje af. Toen we in dit plaatsje aankwamen hadden we meteen een hotel op het oog: canpanille. Toen we daar gingen kijken kregen wij een prijs te horen die voor ons iets te hoog was dus zijn we verder gaan kijken. Een klein stukje verderop stonden het ace hotel en een Ibis hotel. Eerst gingen we bij het Ibis hotel kijken maar daar kregen we al gauw te horen dat het daar helemaal vol zat. Uiteindelijk zijn we naar het ace hotel gelopen dat er precies naast zat en daar hadden ze een plekje voor ons met een aangenaam prijsje: een kamer met ontbijt voor ongeveer €89, wat een veel beter prijs is dan bij het canpanille hotel waar we €210 zouden moeten betalen. We hebben onze spullen in de kamer gelegd en toen zijn we even op verkenning geweest.

We waren van plan om avond te eten bij een restaurant dat bijna naast ons hotel zit. Dat restaurant ging pas om 18:00 open en we stonden daar om 17:58 dus wij hadden het briljante idee om wat te gaan drinken bij een bowling centrum dat B4 heet. Ze hebben daar 67 bieren als ik het goed uit mijn hoofd weet. Nadat we daar ander half uur hebben gezeten gingen we weer kijken bij dat restaurant en nu was hij zoals verwacht wel weer open. Er stond een grote wachtrij maar we hebben toch een plekje kunnen bemachtigen. Het eten was heerlijk.

En nu lig ik in mijn bed dit te schrijven terwijl mijn vader en moeder al rustig liggen te slapen. Fijne avond/nacht nog 😬.

1. Leniefranzen:
    12 augustus 2018
    Wat leuk idee om een reislogger te maken ,heb genoten van je verhaal ,dank je wel nu maar gauw slapen trusten xxx
  2. A Steenhagen:
    13 augustus 2018
    Het was echt een hele goede reisdag. Jij hebt achter in de de auto een heel deel van GOT gekeken😂
    Onderweg lekker broodje gezond in de zon. Het is al goed warm. 34 max.
  3. Giny:
    13 augustus 2018