Dag 13: Besalú

27 augustus 2018 - Besalú, Spanje

Vandaag vroeger op voor een tripje iets verder weg. Zoals gewoonlijk eerst ontbijten met een croissant en stokbrood. Besalú ligt op ongeveer een klein uurtje rijden vanaf de camping achter Girona. Om kwart over twaalf reden we de parkeerplaats op die voor het dorp lag. Besalú is een middeleeuws stadje dat opgenomen is in de lijst van Unesco. Veel gebouwen en bouwsel dateren uit de 10e eeuw en zijn in de loop der eeuwen goed hersteld of gerestaureerd. Voor het stadje ligt de brug met mooie bogen en de toegangspoort. Daaronder loopt een rivier waar je ook naar toe kan lopen. In het stadje zijn veel smalle wegen en allerlei straatjes met mooie oude geveltjes. We hebben er kriskras door heen gelopen. Drie kerken zijn we tegen gekomen waaronder ook een synagoge met een joods badhuis. Dit schijnt het enige joods badhuis te zijn in Spanje. Er is ook een groentetuin aan de zijkant bij de rivier. Op het midden plein hebben we geluncht en voor dat we weer naar de camping reden zijn we nog even bij de rivier geweest. Altijd lekker om je voeten af te koelen in water. Terug op de camping  een simpele maaltijd, kipsalade met stokbrood, brie en pikante mosselen. Vanavond was er live muziek op de camping; Superfluid. Een Spaans/Engelse rockband. Ze speelde veel nummers van AC/DC, ZZ-top, Golden Earring, etc. Het was leuk. Robin ging nog even met zijn neven naar Mont-Pla en wij terug naar de caravan.

1. Leniefranzen:
    27 augustus 2018
    Leuke dag ,mis alleen wat foto,s hier veel regen ,leuke muziek voor die jongens ,simpele maaltijd ,is voor mij toch wel iets meer ,lekker wil ik elke dag wel grt lekker genieten xxx