Dag 9: l’Escale

22 augustus 2018 - L'Escala, Spanje

Ik werd vanochtend wakker en ontbeet alleen want mijn ouders hadden al zonder mij ontbeten. Vervolgens gingen mijn vader en ik nog zwemmen en daarna vertrokken we.

Het was een reis van ongeveer 18 km. Na 18 km te hebben gereden kwamen we aan in het vissers dorpje l’escala. Bekend om zijn anchovis vangst. Bij aankomst werden we ontvangen door een vos, die bekeek de zee vanaf de boulevard. Vanaf daar kon je heel goed uitkijken over het eerste deel van de haven en het strand dat heel druk is. We waren eigenlijk opzoek naar de echte oude vissers boten dus liepen we over het strand naar het eerste deel van de haven. Langs de vloedlijn en de vele Spaanse toeristen. Bij het eerste deel van de haven lagen vooral jachten en zeil boten dus liepen we door naar het tweede gedeelte. Maar daar kregen we eigenlijk hetzelfde resultaat. We liepen naar het derde deel en daar lagen een stuk of 25 vissersboten. We waren daarna van plan geweest om bovenlangs terug te lopen langs de vele restaurantjes en winkeltjes. Maar eerst even iets drinken. Een mooi Spaans uitziend terras met uit zicht op de baai was onze keuze. Naast een drankje namen we toch ook een lekker Spaans hapje erbij. Terug nog even langs de supermarkt en op de camping gauw onze zwemspullen aan. Mama en ik gingen zwemmen terwijl papa even geld ging pinnen. Toen papa terug was nog even op het terras een cola drinken. Vanavond hadden we nog een paar hamburgers en een stokbrood als avond eten. Na het eten wilde ik met mama speedmintonnen, ons record bleef steken op 16🤨. Dan maar op de fiets naar het dorpje, even de winkelstraat op en neer. Ik zag nog een leuk shirt maar die was er niet in mijn maat. Op het terras gezellig naar de andere toeristen kijken een cola gedronken. JD en Nel met Jan en Teun waren ook in het dorp en vroegen of we nog even mee gingen naar Mont-Pla, bar tegenover de camping. Daar was het gezellig druk ook weer veel mensen die midgetgolf golf spelen. Het was een leuke lange dag!

1. Leniefranzen:
    22 augustus 2018
    Wat gezellig allemaal,mooi weer ooklekker hoor Spaanse hapjes jullie hebben het leuk waren die oude vissersboten nog in gebruik ,wat is speed intonnen ,nooit van gehoord nog heel veel ple zier grt xxx